k 2019

Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty

Název anglicky

Information literacy as a tool to support democracy in today´s school: research horizons

Vydání

Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7494-475-8

Klíčová slova česky

informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník

Klíčová slova anglicky

information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian
Změněno: 6. 4. 2020 10:03, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Konferenční prezentace reflektuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století.

Anglicky

The conference presentation reflects the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Název: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání