MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání. In 7. ročník Královéhradecké knihovnické konference, 19.11.2019, Hradec Králové. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání
Název anglicky Library pedagogy for information education practice
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Vydání 7. ročník Královéhradecké knihovnické konference, 19.11.2019, Hradec Králové, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky knihovnická pedagogika; informační vzdělávání; společenství praxe; celoživotní učení
Klíčová slova anglicky library pedagogy; information education; community of practice; lifelong learning
Štítky celoživotní učení, edukační proces, informační gramotnost, knihovnická pedagogika, knihovník, učitel
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 6. 4. 2020 10:10.
Anotace
Knihovna mění svoji roli a stává se stále více institucí vzdělávací. S touto změnou nutně dochází ke změně přístupu knihoven ke vzdělávání různých cílových skupin. Přednáška reflektuje oblast knihovnické pedagogiky, která se zaměřuje na aktivizační výuku v konstruktivistickém paradigmatu. Pozornost věnuje metodám, formám, evaluaci při rozvoji kompetencí a gramotností žáků. Pozornost je věnována také spolupráci učitelů a učících knihovníků při designování edukačních aktivit.
Anotace anglicky
The library is changing its role and is becoming an increasingly educational institution. With this change, the attitude of libraries to the education of different target groups necessarily changes. The lecture reflects the field of library pedagogy, which focuses on activation teaching in the constructivist paradigm. Attention is paid to methods, forms, evaluation in the development of competences and literacy of pupils, as well as cooperation of teachers and teaching librarians in designing educational activities
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:17