ŠTĚPÁNEK, Kamil. Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 33/2019, č. 1, s. 74-82. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)
Název anglicky World War II Diplomacy in Reflection of Postage Stamps (and Its Didactic Potential)
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací PdF MU, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113215
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky historická edukace; didaktika dějepisu; poštovní známky; propaganda; mediální výchova; diplomacie a konference 2. světové války;
Klíčová slova anglicky history teaching; didactics of history; post stamps; propaganda;Media Education; treaties and conferences of World War II.;;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 24. 3. 2020 14:29.
Anotace
Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní dějiny. Po analýze četnosti výskytu (zde diplomatických aktivit v průběhu 2. světové války) a výběru vhodných konkrétních motivů poštovních známek se text zabývá jejich edukačním potenciálem. Popsaným postupem vzniká alternativní edukativní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci. Rovněž umožňuje implementovat prvky mediální výchovy do školního dějepisu. Jejich prostřednictvím lze ve výuce výstižně a účinně vysvětlovat například mechanismy propagandy.
Anotace anglicky
Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. The described process creates an alternative educational medium strengthening mainly the intersubject cooperation. It also allows the implementation of elements of media education in school history. Through them, for example, the propaganda mechanisms can be explained in a clear and effective way.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 02:06