Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1633816, author = {Švec, Vlastimil and Horváth, Teodor and Moravčík, Petr and Španková, Markéta and Kala, Zdeněk}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.20}, keywords = {surgical profession; qualitative research; semi-structured interview; prerequisites for the surgical profession; learning of a young surgeon; surgeons’ professional growth; interdisciplinary collaboration}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Povolání chirurg: pohled pod povrch profese očima chirurgů}, url = {https://karolinum.cz/data/clanek/7362/OS_13_1_0107.pdf}, volume = {13}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1633816 AU - Švec, Vlastimil - Horváth, Teodor - Moravčík, Petr - Španková, Markéta - Kala, Zdeněk PY - 2019 TI - Povolání chirurg: pohled pod povrch profese očima chirurgů JF - Orbis Scholae VL - 13 IS - 1 SP - 107-126 EP - 107-126 PB - Karolinum Press SN - 18024637 KW - surgical profession KW - qualitative research KW - semi-structured interview KW - prerequisites for the surgical profession KW - learning of a young surgeon KW - surgeons’ professional growth KW - interdisciplinary collaboration UR - https://karolinum.cz/data/clanek/7362/OS_13_1_0107.pdf L2 - https://karolinum.cz/data/clanek/7362/OS_13_1_0107.pdf N2 - Studie je sondou do profese chirurga pohledem chirurgů. Představuje kvalitativní design výzkumu vycházející z naturalistické tradice, založený na polostrukturovaných rozhovorech s chirurgy. Odpovídá na čtyři výzkumné otázky: 1) Které předpoklady pro chirurgickou profesi považují chirurgové za důležité? 2) Jak se mladí chirurgové učí chirurgii? 3) Které zdroje svého profesního růstu chirurgové uvádějí? 4) Jak lze charakterizovat proces profesního růstu chirurga? Takto vznikly čtyři soubory odpovědí, které byly dále analyzovány z hlediska jejich obsahu. Postupně byly získány menší soubory zahrnující významově podobné odpovědi. Tyto soubory byly označeny kategoriemi, které tvoří jádro interpretací. Jedním ze zajímavých a zároveň významných výsledků výzkumu je návrh desetistupňového modelu profesního růstu chirurga: 1) řemeslo, 2) pravidla, 3) růst, 4) variace, 5) tvořivost, 6) mistrovství, 7) souhra, 8) součinnost, 9) služba, 10) naplnění. Studii lze považovat za příklad mezioborové spolupráce pedagoga a chirurgů. ER -
ŠVEC, Vlastimil, Teodor HORVÁTH, Petr MORAVČÍK, Markéta ŠPANKOVÁ a Zdeněk KALA. Povolání chirurg: pohled pod povrch profese očima chirurgů. \textit{Orbis Scholae}. Praha: Karolinum Press, 2019, roč.~13, č.~1, s.~107-126. ISSN~1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.20.
|