KUROWSKI, Martina, Denisa DENGLEROVÁ and Radim ŠÍP. Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem (Communication as a development potential in school with a high number of pupils with a different mother tongue). In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem
Name in Czech Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem
Name (in English) Communication as a development potential in school with a high number of pupils with a different mother tongue
Authors KUROWSKI, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Denisa DENGLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Radim ŠÍP (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00108177
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluze; škola; žák-migrant; odlišný mateřský jazyk; bronfenbrennerův ekosociální model; kvalitativní výzkum
Keywords in English inclusion; school; pupil with the migration background; bronfenbrenner´s ecosocial model; qualitative research
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 20/3/2020 16:11.
Abstract
Na konferenci byl prezentován výsledek původního výzkumu, který se zabýval specifiky školního prostředí v instituci, která vykazuje vysoký podíl žáků cizinců. Teoretickým rámcem nám sloužil Bronfenbrennerův ekosociální model. Dílčí výsledky soustředící se zejména na komunikační modely jsme představili formou rámcové analýzy.
Abstract (in English)
The conference presentation was based on the outcome of original research, which was made at the school with the high number of pupils with the migration background. Bronfenbrenner's ecosocial model served as the theoretical framework. We presented partial results focused mainly on communication models in the form of a framework analysis.
Links
GA19-13038S, research and development projectName: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Czech Science Foundation, Roads Towards 21st Century Inclusive School: An Ethnographic Approach
PrintDisplayed: 30/4/2024 13:37