KUROWSKI, Martina, Denisa DENGLEROVÁ a Radim ŠÍP. Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem. In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem
Název česky Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem
Název anglicky Communication as a development potential in school with a high number of pupils with a different mother tongue
Autoři KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí), Denisa DENGLEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Radim ŠÍP (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00108177
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluze; škola; žák-migrant; odlišný mateřský jazyk; bronfenbrennerův ekosociální model; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky inclusion; school; pupil with the migration background; bronfenbrenner´s ecosocial model; qualitative research
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 20. 3. 2020 16:11.
Anotace
Na konferenci byl prezentován výsledek původního výzkumu, který se zabýval specifiky školního prostředí v instituci, která vykazuje vysoký podíl žáků cizinců. Teoretickým rámcem nám sloužil Bronfenbrennerův ekosociální model. Dílčí výsledky soustředící se zejména na komunikační modely jsme představili formou rámcové analýzy.
Anotace anglicky
The conference presentation was based on the outcome of original research, which was made at the school with the high number of pupils with the migration background. Bronfenbrenner's ecosocial model served as the theoretical framework. We presented partial results focused mainly on communication models in the form of a framework analysis.
Návaznosti
GA19-13038S, projekt VaVNázev: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Grantová agentura ČR, Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
VytisknoutZobrazeno: 17. 5. 2024 20:21