OBROVSKÁ, Jana, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ a Karel PANČOCHA. Supporting Disadvantaged Multilingual Families in Using Their Own Resources in Education. In Orbis Scholae, 2019, 13 (3). Praha: Karolinum, 2019, s. 5-8. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Supporting Disadvantaged Multilingual Families in Using Their Own Resources in Education
Název česky Podpora znevýhodněných vícejazyčných rodin v užití jejich vlastních zdrojů ve vzdělávání
Autoři OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina SIDIROPULU JANKŮ (203 Česká republika, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, Orbis Scholae, 2019, 13 (3), od s. 5-8, 4 s. 2019.
Nakladatel Karolinum
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113361
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1802-4637
Doi http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.6
Klíčová slova česky Sociální znevýhodnění; rodičovství; vícejazyčné rodiny; vzdělávání
Klíčová slova anglicky Social disadvantage; parenting; multilingual families; education
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 7. 2020 08:01.
Anotace
For decades, researchers, policy makers and education practitioners have been trying to eliminate inequality in education throughout the stages of education and across the globe. The research so far proves that the early stages of development are crucial and that it is never too soon to start with support and interventions. Nevertheless, the younger the child, the more conflicting with the domestic environment the interventions may appear. Therefore, it is becoming crucial to understand the cultural background on the side of the families in order to set up successful mechanisms that might help to fill the education gaps, ideally engaging the caretakers themselves in taking effective action. At the same time, the school-attending children of these days are now, at least in Europe, fully digitalized from the moment of their birth, so it is only natural to consider virtual learning environments as an essential part of the education innovations that might help tackle social inequalities. However, digitalization is not an automatic solution to educational inequalities: it may be quite the contrary if the social and cultural background of its users is not treated with proper regard.
Návaznosti
727069, interní kód MUNázev: ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (Akronym: ISOTIS)
Investor: Evropská unie, ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:22