J 2019

Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic

MÍSAŘOVÁ, Darina

Základní údaje

Originální název

Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic

Autoři

MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, řada Geographica, 2019, 1212-2157

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00108207

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

outdoor education; cartographic aids; primary schools; interview with teachers

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2020 13:15, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In primary schools geography is the subject in which cartographic aids are most often used. However, they also have an irreplaceable role in various forms of outdoor education (fi eld trips, outdoor exercises, school trips, open-air schools, etc.). This paper presents results obtained from interviews with teachers concerning the use of cartographic products. The survey was carried out in Brno and the sample consisted of 30 teachers, either from primary schools or from the lower levels of eight-year grammar schools (years 1–4). The fi rst part of the interviews concerned the printed cartographic products (atlases, wall maps, basemaps, etc.) used in their particular school. The second part dealt with the use of internet maps in the school environment. The fi nal part concerned the particular forms of learning during which cartographic aids are used.

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie