C 2018

Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje

TUPÝ, Jan

Základní údaje

Originální název

Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje

Název anglicky

What to say at the end: What the current development of curriculum design instructs us about

Autoři

TUPÝ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2.doplněné a upravené vydání. Brno, Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017. od s. 154-160, 7 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 46, 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00113512

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8997-6

Klíčová slova česky

Kurikulární dokumenty;Základní vzdělávání;Tvorba kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice

Klíčová slova anglicky

Curricular documents;Framework educational programmes;Basic education;Development of the Czech curricular documents for basic education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2020 12:49, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Kapitola se snaží zobecnit postupy a vlivy provázející tvorbu a revize kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání a naznačit, co bylo při jejich tvorbě podstatné a co by bylo vhodné s tvorbou či prosazováním kurikulárních dokumentů spojovat i do budoucna. Oproti prvnímu vydání publikace (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0) byla kapitola rozšířena o některé poznatky autora získané v období let 2013–2017 a byly provedeny korekce původního textu, který byl tímto doveden až do roku 2017.

Anglicky

The chapter tries to generalize the procedures and influences accompanying the development and revision of curriculum documents for basic education and to indicate what was essential in their development and what should be associated with the creation or promotion of curricular documents in the future. Compared to the first edition of the publication (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0), the chapter was expanded to include some of the author's knowledge gained in the period 2013–2017. Content corrections have also been made to bring the text up to 2017.