2018
Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje
TUPÝ, JanZákladní údaje
Originální název
Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje
Název anglicky
What to say at the end: What the current development of curriculum design instructs us about
Autoři
TUPÝ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2.doplněné a upravené vydání. Brno, Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017. od s. 154-160, 7 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 46, 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00113512
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8997-6
Klíčová slova česky
Kurikulární dokumenty;Základní vzdělávání;Tvorba kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice
Klíčová slova anglicky
Curricular documents;Framework educational programmes;Basic education;Development of the Czech curricular documents for basic education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2020 12:49, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola se snaží zobecnit postupy a vlivy provázející tvorbu a revize kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání a naznačit, co bylo při jejich tvorbě podstatné a co by bylo vhodné s tvorbou či prosazováním kurikulárních dokumentů spojovat i do budoucna. Oproti prvnímu vydání publikace (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0) byla kapitola rozšířena o některé poznatky autora získané v období let 2013–2017 a byly provedeny korekce původního textu, který byl tímto doveden až do roku 2017.
Anglicky
The chapter tries to generalize the procedures and influences accompanying the development and revision of curriculum documents for basic education and to indicate what was essential in their development and what should be associated with the creation or promotion of curricular documents in the future. Compared to the first edition of the publication (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0), the chapter was expanded to include some of the author's knowledge gained in the period 2013–2017. Content corrections have also been made to bring the text up to 2017.