LOJDOVÁ, Kateřina. Role Comparison of a Student Teacher and Cooperating Teacher in Classroom Management: On the Scene and Behind the Scenes. Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies. Ljubljana: SLOVENIAN ASSOCIATION EDUCATIONALISTS, 2020, roč. 71, č. 1, s. 174-191. ISSN 0038-0474.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role Comparison of a Student Teacher and Cooperating Teacher in Classroom Management: On the Scene and Behind the Scenes
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies, Ljubljana, SLOVENIAN ASSOCIATION EDUCATIONALISTS, 2020, 0038-0474.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00114088
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000546517400013
Klíčová slova anglicky Behaviour management; classroom management; cooperating teacher; instructional management; student teachers; teaching practice
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 2. 2021 10:52.
Anotace
This case study, which focuses on a student teacher and her cooperating teacher, reveals the differences in classroom management that are mainly associated with the distinct roles in teaching practice. An inductive qualitative analysis of video-recordings of classes taught by the student teacher and cooperating teacher was performed and interviews were conducted with both teachers. The results reveal that behaviour management is more difficult for the student teacher because it is influenced by factors connected with the role of the teacher. In instructional management, the student teacher can more easily draw from thorough lesson preparation or subject-matter knowledge. The findings of this study strengthen the need for the improved education of cooperating teachers to reflect on classroom management with student teachers
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:37