D 2019

Nejasná identita sociální práce jako bariéra sociálního začleňování - příklady z výzkumu

NEČASOVÁ, Mirka, Zdeňka DOHNALOVÁ a Robert TRBOLA

Základní údaje

Originální název

Nejasná identita sociální práce jako bariéra sociálního začleňování - příklady z výzkumu

Název anglicky

Unclear identity of social work as a barrier to social inclusion - examples from research

Autoři

NEČASOVÁ, Mirka, Zdeňka DOHNALOVÁ a Robert TRBOLA

Vydání

Hradec Králové, Sociální začleňování v kontextu sociální práce : Sborník textů z XVI. ročníku mezinárodní vědecké konference Hradecké dny sociální práce, Hradec Králové 12. a 13. 9. 2019, od s. 204-211, 8 s. 2019

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7435-767-1

Klíčová slova česky

Sociální práce; Identita; Bariéry; Sociální začleňování; Vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Social work; Identity; Barriers; Social inclusion; Education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2021 15:31, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Identita sociální práce je podle mnohých autorů poněkud nejasná. Tato nejasnost může způsobovat řadu problémů, např. nečitelnost sociální práce pro subjekty, se kterými sociální pracovníci jednají. V důsledku tohoto stavu pak může docházet ke komplikacím v přístupu sociálních pracovníků ke zdrojům, které jsou potřebné pro podporu sociálního začleňování klientů. Cílem příspěvku je přispět k objasnění souvislosti mezi identitou sociální práce a bariérami sociálního začleňování za využití vybraných příkladů z kvalitativní části výzkumu hodnot, dilemat a obtížných situací, se kterými se sociálních pracovníci ve své práci setkávají. Na základě prezentovaných zjištění jsou pak v závěru navržena doporučení pro oblast vzdělávání v sociální práci.

Anglicky

According to many authors, the identity of social work is somewhat unclear. This lack of clarity can cause a number of problems, such as the illegibility of social work for the entities social workers deal with. As a result, this may lead to complications in the access of social workers to the resources needed to support social inclusion of clients. The aim of this paper is to contribute to clarify the connection between social work identity and barriers to social inclusion using selected examples from the qualitative part of research of values, dilemmas and difficult situations that social workers encounter in their work. Based on the presented findings, recommendations for education in social work are proposed at the end.