2020
Measuring Similarity of Educational Items: An Overview
PELÁNEK, RadekZákladní údaje
Originální název
Measuring Similarity of Educational Items: An Overview
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
IEEE Transactions on Learning Technologies, 2020, 1939-1382
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 3.720
Kód RIV
RIV/00216224:14330/20:00115524
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000545023500010
Klíčová slova anglicky
educational items; adaptive learning systems; item similarity measures; computation pipeline
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 9. 2021 07:57, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
A measure of similarity of educational items has many applications in adaptive learning systems and can be useful also for teachers and content creators. We provide a thorough overview of approaches for measuring item similarity. We document the computation pipeline, explicitly highlighting many choices that have to be made in order to quantify item similarity. We also discuss methods for analysis of similarity measures. For illustration and evaluation, we consider items from diverse domains, e.g., mathematics, programming, and language learning. Although there is no ultimate, universal approach to measuring item similarity, our overview leads to guidelines that facilitate computation of item similarity in practical applications.