J 2020

Measuring Similarity of Educational Items: An Overview

PELÁNEK, Radek

Základní údaje

Originální název

Measuring Similarity of Educational Items: An Overview

Autoři

PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

IEEE Transactions on Learning Technologies, 2020, 1939-1382

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 3.720

Kód RIV

RIV/00216224:14330/20:00115524

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

000545023500010

Klíčová slova anglicky

educational items; adaptive learning systems; item similarity measures; computation pipeline

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 9. 2021 07:57, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.

Anotace

V originále

A measure of similarity of educational items has many applications in adaptive learning systems and can be useful also for teachers and content creators. We provide a thorough overview of approaches for measuring item similarity. We document the computation pipeline, explicitly highlighting many choices that have to be made in order to quantify item similarity. We also discuss methods for analysis of similarity measures. For illustration and evaluation, we consider items from diverse domains, e.g., mathematics, programming, and language learning. Although there is no ultimate, universal approach to measuring item similarity, our overview leads to guidelines that facilitate computation of item similarity in practical applications.