PELÁNEK, Radek. Managing items and knowledge components: domain modeling in practice. Educational Technology Research and Development. 2020, roč. 68, č. 1, s. 529-550. ISSN 1042-1629. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11423-019-09716-w.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Managing items and knowledge components: domain modeling in practice
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Educational Technology Research and Development, 2020, 1042-1629.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.565
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00115525
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s11423-019-09716-w
UT WoS 000513352400024
Klíčová slova anglicky domain modeling; student modeling; adaptivity; scalability; knowledge component; system developoment
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 10. 9. 2021 07:56.
Anotace
Adaptive learning systems need large pools of examples for practice—thousands of items that need to be organized into hundreds of knowledge components within a domain model. Domain modeling and closely related student modeling are intensively studied in research studies. However, there is a gap between research studies and practical issues faced by developers of scalable educational technologies. The aim of this paper is to bridge this gap by connecting techniques and notions used in research papers to practical problems in development. We put specific emphasis on scalability—on techniques that enable relatively cheap and fast development of adaptive learning systems. We summarize conceptual questions in domain modeling, provide an overview of approaches in the research literature, and discuss insights based on the development and analysis of a widely used system. We conclude with recommendations for both developers and researchers in the area of adaptive learning systems.
VytisknoutZobrazeno: 25. 8. 2024 17:20