D 2019

Chinese Medical Educators' Digital Literacy in an International Joint Medical and Health Programme

LU, Jinjin, Han JIANG a Si FAN

Základní údaje

Originální název

Chinese Medical Educators' Digital Literacy in an International Joint Medical and Health Programme

Název česky

Digitální gramotnost čínských lékařských pedagogů v mezinárodním společném lékařském a zdravotním programu

Autoři

LU, Jinjin (156 Čína, garant, domácí), Han JIANG (156 Čína) a Si FAN (36 Austrálie)

Vydání

NEW YORK, 2019 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY (ISET 2019), od s. 77-82, 6 s. 2019

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113736

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-7281-3387-4

UT WoS

000518895100015

Klíčová slova anglicky

Digital literacy; medical educators; ICT competency; international joint programme

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2020 15:45, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This study aimed to examine Chinese medical educators' ICT and digital literacy awareness in an international joint health programme. An online survey was used to investigate the Chinese medical educators' current situation and their challenges on the development of digital literacy in practice. The results show that medical educators' occupations and the lengths of usage of computers have a significant influence on the web search skills. A majority of participants are aware of digital technologies and interested in using them but fewer are confident to use them to design teaching and learning resources online (16.9%) to meet students' needs. A lack of institutional funding, insufficient ICT training programme and resources are found as major factors for enhancing Chinese medical educators' digital literacy skills. Barriers and opportunities are also discussed for arousing instructional attention in facilitating medical educators to improve their digital literacy skills.

Česky

Cílem této studie bylo prozkoumat informovanost čínských lékařských pedagogů o ICT a digitální gramotnosti v mezinárodním programu společného zdraví. Online průzkum byl použit k prozkoumání současné situace čínských lékařských pedagogů a jejich výzev v oblasti rozvoje digitální gramotnosti v praxi. Výsledky ukazují, že profese lékařských pedagogů a délka používání počítačů mají významný vliv na dovednosti vyhledávání na webu. Většina účastníků je si vědoma digitálních technologií a má zájem je používat, ale méně je přesvědčeno, že je použijí pro návrh výukových a studijních zdrojů online (16,9 %) k uspokojení potřeb studentů. Nedostatek institucionálního financování, nedostatečný vzdělávací program v oblasti ICT a zdroje se považují za hlavní faktory pro posílení dovedností čínské lékařské pedagogiky v oblasti digitální gramotnosti. O bariérách a příležitostech se také diskutuje, aby vzbudily instruktážní pozornost při podpoře lékařských pedagogů při zlepšování jejich schopností digitální gramotnosti.

Návaznosti

EF16_027/0008360, projekt VaV
Název: Postdoc@MUNI