ŠTĚPÁNKOVÁ, Andrea. Moravian Anabaptists and Nobility: Social and Economic Interaction. In Vernetzung von Promovierenden zur Täufergeschichte (Elspeet, 10. - 11. 1. 2020). 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moravian Anabaptists and Nobility: Social and Economic Interaction
Název česky Moravští novokřtěnci a šlechta: sociální a profesní interakce
Autoři ŠTĚPÁNKOVÁ, Andrea.
Vydání Vernetzung von Promovierenden zur Täufergeschichte (Elspeet, 10. - 11. 1. 2020), 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60101 History
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky novokřtěnci; šlechta; reformace; raný novověk
Klíčová slova anglicky Anabaptists; nobility; reformation; early modern history
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Hana Ambrožová, učo 1759. Změněno: 17. 2. 2021 13:24.
Anotace
The aim of the paper was to briefly acquaint with the current state of the Anabaptists-nobility research. Three levels of the social and economic interaction were introduced: 1) Anabaptists as the workforce of the dominion; 2) Anabaptists as the producers of luxury goods; 3) Anabaptists and nobility in close personal interaction (e.g. the Anabaptist physicians). The paper also described the specifics of Moravian Anabaptists research in context of other presented researches (from the Netherlands, Switzerland, Ukraine and Russia, Canada).
Anotace česky
Cílem příspěvku bylo představit aktuální stav bádání vztahu moravských novokřtěnců a moravské šlechty. Byly představeny tři úrovně tohoto vztahu: 1) novokřtěnci jako pracovní síla panství; 2) novokřtěnci jako producenti luxusního zboží; 3) novokřtěnci v osobní blízkosti šlechty (např. novokřtěnští lékaři). Příspěvek se také snažil popsat specifika výzkumu moravských novokřtěnců v kontextu dalších představených výzkumů (zazněly příspěvky z Nizozemí, Švýcarska, Ukrajiny, Ruska a Kanady).
Návaznosti
MUNI/A/1263/2019, interní kód MUNázev: Kulturní identita v dějinách střední Evropy (Akronym: Kulturní identita)
Investor: Masarykova univerzita, Kulturní identita v dějinách střední Evropy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 5. 8. 2024 04:13