Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
SVOBODOVÁ, Hana. Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2019, 198 pp. ISBN 978-80-210-9521-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy |
Name in Czech | Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie |
Authors | SVOBODOVÁ, Hana. |
Edition | 1. vyd. Brno, 198 pp. 2019. |
Publisher | Masaryk University Press |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
ISBN | 978-80-210-9521-2 |
Keywords (in Czech) | terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita |
Keywords in English | outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity |
Tags | Munipress |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 4/5/2020 13:51. |
Abstract |
---|
The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail. |
Abstract (in Czech) |
---|
Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MU | Name: Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (Acronym: 3P) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education | |
GA16-00695S, research and development project | Name: Terénní výuka jako silná výuková strategie |
Investor: Czech Science Foundation, Fieldwork as a powerful learning strategy | |
MUNI/A/0946/2015, interní kód MU | Name: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie |
Investor: Masaryk University, Category A | |
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MU | Name: Námětovník pro terénní výuku |
Investor: Masaryk University | |
TJ01000127, research and development project | Name: Systém terénní výuky pro základní školy |
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Fieldwork Education System for Elementary Schools |
PrintDisplayed: 24/9/2024 00:48