Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1652076, author = {Cígler, Hynek}, booktitle = {Didakticko-matematický seminář (PedF UK)}, language = {cze}, title = {"Kde se vzala ta čísla?" Osvojování si matematických konceptů a interindividuální rozdíly v matematice z pohledu psychologie}, url = {http://kmdm.pedf.cuni.cz/letni-semestr-2019-2020-88}, year = {2020} }
TY - SLIDE ID - 1652076 AU - Cígler, Hynek PY - 2020 TI - "Kde se vzala ta čísla?" Osvojování si matematických konceptů a interindividuální rozdíly v matematice z pohledu psychologie UR - http://kmdm.pedf.cuni.cz/letni-semestr-2019-2020-88 N2 - Předchozí výzkumy se vesměs shodují na tom, že úroveň matematických schopností souvisí s řadou aspektů lidského života: např. velikostí příjmu, zaměstnatelností, kariérním postupem či životní spokojeností. Je však skutečnou příčinou matematika, nebo spíše jen obecné kognitivní a intelektové schopnosti? Jaká je vlastně podstata matematických schopností, jak se vyvíjejí? Kde a jakým způsobem vzniká vjem čísla a množství, jak toto osvojování ovlivňuje náš jazyk, kultura, motivace, matematická úzkostnost úroveň verbálních dovedností či genderové stereotypy? Ve své přednášce se pokusím shrnout vybrané psychologické teorie matematických schopností, a to jak z hlediska "psychometrické" teorie CHC, tak i z pozice kognitivní psychologie. Popíšu některé teorie, které se zabývají typickými postupy vedoucími ke správnému, či naopak chybnému řešení, a uvedu souvislosti matematických dovedností s jinými kognitivními procesy. Zmíním rovněž tzv. "kognitivní prerekvizity" numerického a prenumerického myšlení, které jsou fylogeneticky zakotvené a sdílíme je i s jinými živočišnými druhy. ER -
CÍGLER, Hynek. ''Kde se vzala ta čísla?'' Osvojování si matematických konceptů a interindividuální rozdíly v matematice z pohledu psychologie. In \textit{Didakticko-matematický seminář (PedF UK)}. 2020.
|