2020
(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty
JANSOVÁ, IvetaZákladní údaje
Originální název
(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty
Autoři
Vydání
1. vyd. Olomouc, 166 s. 2020
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-244-5680-5
Klíčová slova česky
fandom, fanouškovská studia, femslash, vyjednávání s tvůrci, TV seriál
Klíčová slova anglicky
fandom, fan studies, femslash, negotiation, TV series
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2020 14:48, Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Anotace
V originále
Kniha se zaměřuje na kategorii mediálních fanoušků a představuje osobnosti fanoušků prostřednictvím pro ně typických aktivit a praxe. V návaznosti na klasické práce fanouškovských studií (př. Henryho Jenkinse) byly předmětem zájmu právě aktivity a zavedené způsoby jednání vytvářející osobnosti fanoušků v pohledu odborné i laické veřejnosti. Teoreticko-kritické pasáže jsou doplněny explanačními úseky vycházejícími z případových studií zaměřených na dva seriálové počiny a jejich fanoušky. Tato díla byla vybrána z hlediska jejich signifikantní pozice v rámci tzv. femslash fanouškovských interpretací. Výsledkem knihy je nová teoretická typologie fanouškovských osobností z hlediska míry jejich aktivity a z hlediska jejich typických způsobů jednání.