OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers
Název česky Mentoring studentů učitelství zaměřený na žákovskou diverzitu
Autoři OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00114133
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky žákovská diverzita; student učitelství; základní škola; praxe; provázející učitel
Klíčová slova anglicky Ethnography Multicultural education Higher education/Doctoral education Secondary education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 12. 3. 2021 15:42.
Anotace
The diverse educational landscape represents a challenge for student-teachers, as dealing with learner diversity requires specific skills to be developed during pre-service teacher education, especially at their clinical placements, where the role of mentors in supporting reflective practice is also crucial. Our research, therefore, deals with the question of how mentors support student-teachers in developing their skills for working with diverse pupils. The paper is based on multi-sited ethnography at a university and lower-secondary schools in Czechia. Data corpus is composed of 80 video-recorded lessons of 8 student-teachers, 60 post-lesson reflections of student-teachers with their 6 mentors; 60 lesson preparations; 40 student-teachers reflective diaries; 8 interviews, and 55 lessons of university courses. Six researchers took fieldnotes from all activities; the notes were subsequently discussed in the team. The findings show how interactions between mentors and student-teachers during teaching and post-lesson reflections influence both student-teachers’ beliefs of how to deal with diversity and their classroom practices. We identified several ways student-teachers/mentors deal with diversity while teaching. Student-teachers’ “socialization” into different modes of dealing with diversity is influenced by the mentors’ teaching approach and mentoring style. The analysis showed explicit pieces of advice given by mentors, as well as implicit practice modelling.
Anotace česky
Žákovská různost představuje výzvu pro studenty učitelství, protože práce s žákovskou diverzitou vyžaduje rozvíjení specifických dovedností během pregraduálního vzdělávání učitelů, zejména během jejich klinické praxe, kde je klíčová také role mentorů. Náš výzkum se proto zabývá otázkou, jak mentoři podporují studenty učitelství při rozvíjení jejich dovedností pro práci s žákovskou diverzitou. Příspěvek je založen na vícemístné etnografii na vybrané univerzitě a druhém stupni základních škol v Česku. Datový korpus se skládá z 80 veideonahrávek výuky 8 studentů-učitelů, 60 reflexí po vyučování studentů učitelství s jejich 6 mentory; 60 příprav na hodiny; 40 vstupů z reflektivních deníků studentů učitelství; 8 rozhovorů a 55 lekcí kurzů realizovaných na univerzitě. Šest výzkumníků zaznamenávalo terénní poznámky ze všech aktivit; poznámky byly následně diskutovány v týmu. Zjištění ukazují, jak interakce mezi mentory a studenty učitelství během výuky a reflexe po vyučování ovlivňují přesvědčení studentů učitelství, jak se vypořádat s žákovskou rozmanitostí, stejně jako i jejich praktiky ve třídě. Identifikovali jsme několik způsobů, jak studenti učitelství/mentoři při výuce pracují s diverzitou. „Socializace“ studentů učitelství do různých způsobů práce s žákovskou diverzitou je ovlivněna přístupem mentorů k výuce a stylem mentoringu. Analýza ukázala explicitní rady od mentorů i implicitní modelování praxe.
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaVNázev: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf   Verze souboru Vlčková, K. 14. 5. 2020

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf?info
Vloženo
Čt 14. 5. 2020 18:30, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665
  • osoba Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665
  • osoba Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304
Atributy
 

My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
77,9 KB
Hash md5
3ae84b34d479e1d844a139b0000fc2b6
Vloženo
Čt 14. 5. 2020 18:30

My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1655217/My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
8 KB
Hash md5
3cc08650c1c79f2f188d101519ea1655
Vloženo
Čt 14. 5. 2020 18:35
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 19. 8. 2024 18:41