2019
TALIS 2018 Technical Report
KNOLL, Steffen, Ralph CARSTENS, John AINLEY, Michelle DJEKIĆ, David EBBS et. al.Základní údaje
Originální název
TALIS 2018 Technical Report
Autoři
KNOLL, Steffen, Ralph CARSTENS, John AINLEY, Michelle DJEKIĆ, David EBBS, Sandra DOHR, Jan-Philipp WAGNER, Viktoria BÖHM, Jean DUMAIS, Yves MORIN, Alena BECKER, Christine BUSCH, Michelle DJEKIĆ, Agnes STANCEL-PIĄTAK, Justin WILD, Minge CHEN, Mojca ROZMAN, Plamen MIRAZCHIYSKI, Hynek CÍGLER (203 Česká republika, garant, domácí), Ann-Kristin KOOP a Falk BRESE
Vydání
Hamburg, 494 s. TALIS, 2019
Nakladatel
Organisation for Economic Co-operation and Development
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Výzkumná zpráva
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/19:00115656
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
education; teaching; learning; international research
Štítky
Změněno: 8. 4. 2021 17:08, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
This technical report details the steps, procedures, methodologies, standards and rules that the Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2018 used to collect high-quality data. The primary purpose of the report is to support readers of the international and subsequent thematic reports as well as users of the public international database when interpreting results, contextualising information and using the data. A user guide complements this technical report and provides detailed guidance and examples for individuals using TALIS 2018 data.