V 2019

TALIS 2018 Technical Report

KNOLL, Steffen, Ralph CARSTENS, John AINLEY, Michelle DJEKIĆ, David EBBS et. al.

Základní údaje

Originální název

TALIS 2018 Technical Report

Autoři

KNOLL, Steffen, Ralph CARSTENS, John AINLEY, Michelle DJEKIĆ, David EBBS, Sandra DOHR, Jan-Philipp WAGNER, Viktoria BÖHM, Jean DUMAIS, Yves MORIN, Alena BECKER, Christine BUSCH, Michelle DJEKIĆ, Agnes STANCEL-PIĄTAK, Justin WILD, Minge CHEN, Mojca ROZMAN, Plamen MIRAZCHIYSKI, Hynek CÍGLER (203 Česká republika, garant, domácí), Ann-Kristin KOOP a Falk BRESE

Vydání

Hamburg, 494 s. TALIS, 2019

Nakladatel

Organisation for Economic Co-operation and Development

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/19:00115656

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

education; teaching; learning; international research

Štítky

Změněno: 8. 4. 2021 17:08, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This technical report details the steps, procedures, methodologies, standards and rules that the Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2018 used to collect high-quality data. The primary purpose of the report is to support readers of the international and subsequent thematic reports as well as users of the public international database when interpreting results, contextualising information and using the data. A user guide complements this technical report and provides detailed guidance and examples for individuals using TALIS 2018 data.