SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁ. Are student engagement and peer relationships connected to student participation in classroom talk? Learning, Culture and Social Interaction. Elsevier, 2020, roč. 26, September, s. 1-12. ISSN 2210-6561. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2020.100411.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are student engagement and peer relationships connected to student participation in classroom talk?
Autoři SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Learning, Culture and Social Interaction, Elsevier, 2020, 2210-6561.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.059
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114146
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2020.100411
UT WoS 000569178700012
Klíčová slova anglicky Dialogic teaching; Student talk; Student engagement; Relationship with peers
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 15. 1. 2022 10:49.
Anotace
This study examined the relationship between student participation in classroom talk, student engagement, and student relationships with their peers in the classroom. The research was conducted with 639 participants, all Czech ninth-grade students. It was carried out through observations of language arts classes where the talk time of each student was recorded. Student engagement was assessed using student self-reports and peer relationships were measured through a sociometric inventory. Data analysis indicated that students’ cognitive engagement and their influence among their peers reinforced participation in classroom talk. Social engagement and student likeability among peers, on the other hand, seemed to weaken student participation in classroom talk.
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaVNázev: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:46