HUDCOVSKÁ, Jana a Kräuff Rainer SCHWANHAEUSER WULFF. Institutional and Family-based Models of Attention for Colombian Child Soldiers from a Psychosocial Perspective. International Journal of Psychology and Psychological Therapy. Almeria: Universidad de Almería, 2020, roč. 20, č. 2, s. 189-200. ISSN 1577-7057.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Institutional and Family-based Models of Attention for Colombian Child Soldiers from a Psychosocial Perspective
Název česky Institutional and Family-based Models of Attention for Colombian Child Soldiers from a Psychosocial Perspective
Autoři HUDCOVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Kräuff Rainer SCHWANHAEUSER WULFF (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Journal of Psychology and Psychological Therapy, Almeria, Universidad de Almería, 2020, 1577-7057.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/20:00115696
Organizační jednotka Lékařská fakulta
UT WoS 000567333200007
Klíčová slova česky Psychosocial accompaniment; armed violence victims; institutional care; foster family attention; qualitative research
Klíčová slova anglicky Psychosocial accompaniment; armed violence victims; institutional care; foster family attention; qualitative research
Štítky 14110525, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Změněno: 12. 5. 2021 13:09.
Anotace
This qualitative study aimed at analysing the implementation of the strategy of psychosocial accompaniment, its main pillars, gaps and differences between the institutional and family-based models of attention provided to former child soldiers in Colombia. Horizontal relationships based on confidence, guidance directed at empowering the persons, participatory and community-based approaches should form the core of this paradigm.
Anotace česky
This qualitative study aimed at analysing the implementation of the strategy of psychosocial accompaniment, its main pillars, gaps and differences between the institutional and family-based models of attention provided to former child soldiers in Colombia. Horizontal relationships based on confidence, guidance directed at empowering the persons, participatory and community-based approaches should form the core of this paradigm.
VytisknoutZobrazeno: 14. 9. 2024 07:18