J 2020

Institutional and Family-based Models of Attention for Colombian Child Soldiers from a Psychosocial Perspective

HUDCOVSKÁ, Jana a Kräuff Rainer SCHWANHAEUSER WULFF

Základní údaje

Originální název

Institutional and Family-based Models of Attention for Colombian Child Soldiers from a Psychosocial Perspective

Název česky

Institutional and Family-based Models of Attention for Colombian Child Soldiers from a Psychosocial Perspective

Autoři

HUDCOVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Kräuff Rainer SCHWANHAEUSER WULFF (203 Česká republika, domácí)

Vydání

International Journal of Psychology and Psychological Therapy, Almeria, Universidad de Almería, 2020, 1577-7057

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/20:00115696

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

UT WoS

000567333200007

Klíčová slova česky

Psychosocial accompaniment; armed violence victims; institutional care; foster family attention; qualitative research

Klíčová slova anglicky

Psychosocial accompaniment; armed violence victims; institutional care; foster family attention; qualitative research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 13:09, Mgr. Tereza Miškechová

Anotace

V originále

This qualitative study aimed at analysing the implementation of the strategy of psychosocial accompaniment, its main pillars, gaps and differences between the institutional and family-based models of attention provided to former child soldiers in Colombia. Horizontal relationships based on confidence, guidance directed at empowering the persons, participatory and community-based approaches should form the core of this paradigm.

Česky

This qualitative study aimed at analysing the implementation of the strategy of psychosocial accompaniment, its main pillars, gaps and differences between the institutional and family-based models of attention provided to former child soldiers in Colombia. Horizontal relationships based on confidence, guidance directed at empowering the persons, participatory and community-based approaches should form the core of this paradigm.