J 2020

Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters

Autoři

ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí), Roman KROUFEK (203 Česká republika), Miloslav KOLENATÝ (203 Česká republika) a Petra ŠIMONOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Sustainability, Basel, MDPI, 2020, 2071-1050

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 3.251

Kód RIV

RIV/00216224:14230/20:00114158

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000543391800114

Klíčová slova anglicky

outdoor environmental education; frames; program evaluation; qualitative

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2020 11:00, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This paper discusses the application of frame analysis as a method of designing and evaluating outdoor environmental education programs. In particular, it investigates what frames are communicated in these programs, why and how program leaders focus on communicating particular frames, and how students interact with these frames. Five outdoor environmental education programs for elementary school students were analyzed. We used a qualitative approach that combined field observation, interviews with program leaders (N = 15), qualitative findings based on questionnaires collected from the participants after completing the programs (N = 365), and interviews with some of the students (N = 10). According to the results, while the leaders intensively applied various surface frames to attract student interest and organize the program activities, the deep frames aimed for in the main program messages connected with the program goals often remained implicit and were not recognized by the students.

Návaznosti

GA18-15374S, projekt VaV
Název: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Akronym: RWL)
Investor: Grantová agentura ČR, Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education

Přiložené soubory