ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for? In 31. AKS-Arbeitstagung: Sprache.Politik.Sprachenpolitik. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for?
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání 31. AKS-Arbeitstagung: Sprache.Politik.Sprachenpolitik. 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky učení se jazykům, reflektivní psaní, učební deníky, historie učení se jazykům, učitel výzkumník
Klíčová slova anglicky language learning, reflective writing, learning logs, language learning history, teacher researcher
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 29. 4. 2021 10:13.
Anotace
Reflective writing is one of the common practices recommended to students in the context of autonomous learning. The aim of this presentation is to discuss whether and how reflective texts provide insight into students´ language learning also for other readers, for teachers, language advisors or teachers-researchers. It will be demonstrated that students´ language learning histories and learning logs can be used as pedagogical tools as well as research instruments. First, the presentation will suggest how to identify topics relevant for individual students as well as those shared more generally in students´ texts. Second, possible methods of extracting and analysing data from reflective texts will be examined and their limitations considered. The presentation hopes to confirm that investigating individual reflective texts can provide answers for complex research questions concerning students´ language learning.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:29