2019
The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner
Název česky
Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik
Autoři
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 105 s. 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
ISBN
978-80-210-9556-4
Klíčová slova česky
předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; videostudie; kvalitativní výzkum.
Klíčová slova anglicky
preschool education; preschool teacher; quality; reflection; self-reflection; video-study; qualitative research.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 6. 2020 09:54, Mgr. Radka Vyskočilová
Anotace
V originále
Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.