B 2019

The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner

Název česky

Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik

Autoři

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 105 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9556-4

Klíčová slova česky

předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; videostudie; kvalitativní výzkum.

Klíčová slova anglicky

preschool education; preschool teacher; quality; reflection; self-reflection; video-study; qualitative research.

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 6. 2020 09:54, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.