JIRÁSEK, Michal, Susanne Maria GAFFKE a Josef WINDSPERGER. Determinants of overall franchisee satisfaction: application of the performance feedback theory. Journal of Strategic Marketing. Abingdon: TAYLOR & FRANCIS LTD, 2022, roč. 30, č. 2, s. 221-238. ISSN 0965-254X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2020.1746823.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Determinants of overall franchisee satisfaction: application of the performance feedback theory
Autoři JIRÁSEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí), Susanne Maria GAFFKE (40 Rakousko) a Josef WINDSPERGER (40 Rakousko).
Vydání Journal of Strategic Marketing, Abingdon, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2022, 0965-254X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 4.100
Kód RIV RIV/00216224:14560/22:00124834
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2020.1746823
UT WoS 000546026000001
Klíčová slova anglicky Franchisee satisfaction; performance feedback theory; relationship quality; financial performance; service performance
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Michal Jirásek, Ph.D., učo 348079. Změněno: 8. 3. 2023 12:33.
Anotace
Franchisee satisfaction in a franchise network has various consequences, from stimulating the implementation of new practices up to the decision to stay in or leave the network. This paper aims to examine the performance antecedents of overall franchisee satisfaction. We posit that satisfaction is influenced by three performance dimensions: financial, service, and relationship performance. We argue that increasing performance on any of these three dimensions leads to higher franchisee satisfaction. Based on a sample of franchisees from Germany and Austria, the findings show that relationship performance (quality) consistently predicts changes in satisfaction and mediates the effect on satisfaction of the other important performance factor – financial performance relative to competitors. Overall, this study contributes to the franchising and retail literature by applying Cyert and March’s performance feedback theory to explain overall franchisee satisfaction.
VytisknoutZobrazeno: 6. 6. 2024 22:39