PROCHÁZKA, Jakub, Martin OVČAŘÍ a Michal ĎURINÍK. Sandwich feedback: The empirical evidence of its effectiveness. Learning and Motivation. Elsevier, 2020, roč. 71, August, s. 1-10. ISSN 0023-9690. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lmot.2020.101649.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sandwich feedback: The empirical evidence of its effectiveness
Autoři PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí), Martin OVČAŘÍ (203 Česká republika, domácí) a Michal ĎURINÍK (703 Slovensko, domácí).
Vydání Learning and Motivation, Elsevier, 2020, 0023-9690.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50103 Cognitive sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Článek na webu časopisu
Impakt faktor Impact factor: 1.820
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00115825
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.lmot.2020.101649
UT WoS 000566754300012
Klíčová slova anglicky Feedback; Sandwich feedback; Task performance; Experiment
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 22. 11. 2023 15:33.
Anotace
This experiment tests the effectiveness of "sandwich" feedback. 91 university students solved 12 mathematical problems from the secondary-school curriculum. After the time limit, we assigned them randomly to one of three possible treatments. One group received corrective computer-administrated feedback, describing the mistakes with their methods and solutions. The second group received sandwich feedback, consisting of the same corrective part presented between two general positive statements unrelated to the participants' actual performance. The third group did not receive any feedback. Afterwards, the participants had 10 min to prepare for the second set of similar problems. Participants who received sandwich feedback utilized more time on preparation and solved more problems from the second set than the participants from the other two groups. This study provides only partial evidence for the effectiveness of sandwich feedbacks as it tested the effect under one specific condition using computer-mediated written feedback on math test. Further replications are needed to test the effect under various conditions, to test various forms of sandwich feedback, to explain the mechanism of sandwich feedback and to show whether the effect of sandwich feedback is caused by the specific sequence of feedback components or by mere presence of positive statements.
Návaznosti
MUNI/A/0920/2017, interní kód MUNázev: Důsledky zpětné vazby na výkonnost na individuální a podnikové úrovni
Investor: Masarykova univerzita, Důsledky zpětné vazby na výkonnost na individuální a podnikové úrovni, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1021/2015, interní kód MUNázev: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1148/2018, interní kód MUNázev: Faktory ovlivňující rozhodování stakeholderů: Experimenty
Investor: Masarykova univerzita, Faktory ovlivňující rozhodování stakeholderů: Experimenty, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 14:42