B 2020

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy. Teorie, výzkum a praxe

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Alena SEDLÁČKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy. Teorie, výzkum a praxe

Název česky

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy. Teorie, výzkum a praxe

Název anglicky

Inclusive Didactics in Elementary School Practice. Theory, Research and Practice

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 141 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9585-4

Klíčová slova česky

mateřská škola, inkluzivní didaktika, základní škola, inkluzivní vyučování, deficity dílčích funkcí, žáci se specifickými poruchami učení, žáci s mentálním postižením, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, včasná intervence, výzkum

Klíčová slova anglicky

kindergarten, inclusive didactics, primary school, inclusive education, partial function deficits, pupils with specific learning difficulties, pupils with cognitive disability, pupils with special needs, early intervention, research

Štítky

Změněno: 22. 6. 2020 14:12, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Cílem metodické příručky je prezentovat edukaci dětí s deficity dílčích funkcí v předškolním věku, uvést specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a s mentálním postižením. Hlavní pozornost je věnována úkolům učitelů v inkluzivním vyučování s uvedením konceptu intervence u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí výzkumného projektu publikace je uvedena analýza a interpretace dotazníku SDQ-Cze, použitého na začátku a na konci školního roku ve zkoumaných inkluzivních třídách a v kontrolních třídách ve školách účastnících se na projektu.

Anglicky

The aim of the methodological book is to depict the education of the children with partial function deficits in preschool age and to introduce the specifics of education of the pupils with specific learning difficulties and cognitive disability. The main focus is devoted to a role of the teachers in the inclusive education in terms of the concept of the intervention of the pupils with special needs. The research includes an analysis and an interpretation of the questionnaire SDQ Cze which was administered at the beginning and the end of the school year at the examined inclusive classrooms and the controlled classrooms of the participating schools.