Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1668356, author = {Jagošová, Lucie}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.17846/SHN.2020.24.1.206-220}, keywords = {museum pedagogue; museum professions; museology; university education; non university education}, language = {cze}, issn = {1338-7219}, journal = {Studia Historica Nitriensia}, title = {Muzeologie jako součást kurikula univerzitní a neuniverzitní přípravy muzejních pedagogů}, url = {http://www.shnnitra.ff.ukf.sk/muzeologie-jako-soucast-kurikula-univerzitni-a-neuniverzitni-pripravy-muzejnich-pedagogu/}, volume = {roč. 24}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1668356 AU - Jagošová, Lucie PY - 2020 TI - Muzeologie jako součást kurikula univerzitní a neuniverzitní přípravy muzejních pedagogů JF - Studia Historica Nitriensia VL - roč. 24 IS - 1 SP - 206-220 EP - 206-220 SN - 13387219 KW - museum pedagogue KW - museum professions KW - museology KW - university education KW - non university education UR - http://www.shnnitra.ff.ukf.sk/muzeologie-jako-soucast-kurikula-univerzitni-a-neuniverzitni-pripravy-muzejnich-pedagogu/ L2 - http://www.shnnitra.ff.ukf.sk/muzeologie-jako-soucast-kurikula-univerzitni-a-neuniverzitni-pripravy-muzejnich-pedagogu/ N2 - Deklarovanou potřebu profesionalizace muzejní práce nacházíme v muzejnictví na území dnešní České republiky už v první polovině 19. století. Postupným vývojem profesionalizačních snah, vázaných především na klíčové osobnosti muzejnictví a muzeologie, stejně jako na profesní sdružení a zejména později také akademická výuková centra, dochází rovněž ke stratifikaci odborných pracovních postů v muzeu. Spolu s ní můžeme sledovat nárůst požadavků na erudovanost odborných muzejních pracovníků. Tento obecný vývojový trend se, s postupným rozvojem muzejní pedagogiky jako disciplíny i spektra a kvality muzejní praxe v oblasti edukace, dotýká i jedné z mladších muzejních profesí – muzejních pedagogů (edukátorů). Spolu s dynamickými změnami, které v posledních pěti letech modelovaly tuto profesi (zejména z hlediska jejího faktického etablování, legislativního ukotvení i kompetenčního a kvalifikačního uchopení), se rozvíjejí také různorodé modely výuky v univerzitním i neuniverzitním vzdělávacím prostředí. Studie kategorizuje tyto klíčové modely (podle aktuálního pojetí studia) a uvádí konkrétní příklady, kde reflektuje profil absolventa a obsahovou konstrukci kurikula studia. Modely rozkrývají, jak různorodě je nahlížen význam muzeologické přípravy budoucích muzejních pedagogů a jeho podíl v jejich odborné přípravě. ER -
JAGOŠOVÁ, Lucie. Muzeologie jako součást kurikula univerzitní a neuniverzitní přípravy muzejních pedagogů (Museology in the Curriculum of University and Non-university Education of Museum Pedagogues). \textit{Studia Historica Nitriensia}. 2020, roč. 24, No~1, p.~206-220. ISSN~1338-7219. Available from: https://dx.doi.org/10.17846/SHN.2020.24.1.206-220.
|