SPURNÁ, Michaela. Dopad kurikulární reformy na vnímání učitelů, ředitelů a jiných pedagogických pracovníků aneb jak mocná může být implementace. Online. In Anna Kucharská. Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání – propojení teorie a praxe. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2019, s. 69-77. ISBN 978-80-7603-103-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dopad kurikulární reformy na vnímání učitelů, ředitelů a jiných pedagogických pracovníků aneb jak mocná může být implementace
Název česky Dopad kurikulární reformy na vnímání učitelů, ředitelů a jiných pedagogických pracovníků aneb jak mocná může být implementace
Název anglicky The impact of the curriculum reform on teachers’ and headteachers’ perceptions or how the implementation process can be powerful
Autoři SPURNÁ, Michaela.
Vydání Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání – propojení teorie a praxe, od s. 69-77, 9 s. 2019.
Nakladatel Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7603-103-6
Klíčová slova česky kurikulární reforma, dvojúrovňové kurikulum, učitelé, ředitelé, implementace
Klíčová slova anglicky curriculum reform, teachers, headteachers, implementation, national educational framework
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D., učo 322688. Změněno: 30. 6. 2020 07:27.
Anotace
Předkládaný text nabízí ohlédnutí, popřípadě zamyšlení nad tím, jak proběhlá kurikulrání reforma ovlivnila a stále ovlivňuje vnímání učitelů a ředitelů škol z hlediska participace na reformních aktivitách. Analyzovala jsem dostupné výsledky z výzkumů, které popisovaly proces implementace reformy do školní praxe. Je patrné, že negativní dopad zavádění dvojúrovňového kurikula se vyvíjel od samotného počátku spuštění reformy a postupem doby se projevoval až v samotném využívání školních vzdělávacích programů. Navazovat na takovou situaci revizemi RVP je vhodným, ale současně i křehkým úkolem. Je nezbytné myslet nejen na to, jakým způsobem se tvořily učitelské (ředitelské) postoje, ale také na to, kdo všechno tuto tvorbu postojů ovlivnil.
Anotace anglicky
This article reflects on how curriculum reform has affected and continues to affect teachers’, headteachers’ and other education professionals’ perceptions and utilization of curriculum documents in schools. A review of the literature reveals teachers’ and headteachers’ increasingly negative perceptions of curriculum reform since it was first implemented. This is also evident from the way in which they utilize the new curriculum documents in practice. Therefore, while the current revision of FEPs is in many ways convenient, it is also a sensitive issue. In implementing a new curriculum, it is necessary to consider the attitudes of teachers, headteachers and other stakeholders.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 08:47