HERBOČKOVÁ, Lucie. Teritoriální marketing jako faktor regionálního rozvoje na příkladu města Curych. Online. In Klímová, V., Žítek, V. XXIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2020, s. 274-280. ISBN 978-80-210-9610-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9610-2020-35.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teritoriální marketing jako faktor regionálního rozvoje na příkladu města Curych
Název anglicky Regional development based on the territorial marketing: The case of Zurich
Autoři HERBOČKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, XXIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků, od s. 274-280, 7 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00115911
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-9610-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9610-2020-35
Klíčová slova česky teritoriální marketing; marketing města; Curych; cílová skupina; regionální rozvoj
Klíčová slova anglicky territorial marketing; city marketing; city of Zurich; target group; regional development
Štítky Curych, cílová skupina, marketing města, Regionální rozvoj, teritoriální marketing
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Lucie Herbočková, učo 500730. Změněno: 14. 4. 2021 15:50.
Anotace
Článek se zabývá konceptem teritoriálního marketingu a jeho propojení s atraktivitou curyšského teritoria. V době globalizace, kdy si i sebemenší teritoria mohou konkurovat, je na místě zavést techniku, která právě vytvoří z určité lokality jeho vlastní unikát. Avšak s ohledem na regionální rozvoj, koncept pomáhá maximalizovat atraktivitu města, a tak i ekonomicky růst. Obecně strategie teritoriálního marketingu velmi dobře fungují v inovativních regionech či městech. Důvodem vybrání města Curych je právě jeho inovativní potenciál a strategie, jak rada města efektivně pracuje s prvky teritoriálního marketingu a tlačí v rozvoji na jeho dlouhodobou udržitelnost. Cílem článku je analyzovat uplatnění konceptu teritoriálního marketingu ve městě Curych pomocí metody sekundární analýzy dat. Curych je ukázkovým městem že realizace konceptu komplexního teritoriálního marketingu dokáže zvýšit atraktivnost teritoria, a tak zkvalitnit jeho rozvoj. Rada města efektivně pracuje s důležitými segmenty a zná své priority. Pro určení svých cílových skupin používá místní podnikatele, zaměstnance a residenty, návštěvníky, potenciální investory a mezinárodní podniky. Prioritami města je rozvoj a spolupráce lokálních subjektů, inovativní činnosti a atraktivita pro externí potenciální investory, což přináší městu příležitosti.
Anotace anglicky
The article introduces the concept of territorial marketing and its reflection in the attractiveness of Zurich territory. Even though the process of globalization brings benefits, it also challenges the small territories to compete in the global market. Regarding regional development, the concept helps to maximize the level of the attractiveness of the city, thus economic growth. In general, territorial marketing strategies are quite successful in innovative regions, as well as cities. The primary reason for choosing such a city is precisely its innovative potential and strategy, as the city council effectively works with elements of territorial marketing and develops its territory sustainably. The article aims to analyze the relevance of the concept in the city of Zurich, applying the method of secondary data analysis. Zurich is a representative city that the implementation of the concept of territorial marketing may increase the attractiveness of the territory. The city council works effectively with important segments and knows its preferences. It uses local entrepreneurs, employees and residents, visitors, potential investors, and international companies to identify its target groups. The city's priorities are the development and cooperation of local entities, innovative activities, and attractiveness for potential external investors, which brings opportunities to the city.
Návaznosti
MUNI/A/0895/2019, interní kód MUNázev: Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech (Akronym: TEMARIS)
Investor: Masarykova univerzita, Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 20:29