B 2020

Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství

Název česky

Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství

Název anglicky

A student teacher professional competence standard

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 24 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9582-3

Štítky

Změněno: 8. 7. 2020 14:36, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Smyslem Standardu je explicitně pojmenovat expertní vědění učitelů základních a středních škol a akademických pracovníků pedagogické fakulty o tom, co je to kvalitně připravená, realizovaná a evaluovaná výuka. Standard slouží především studentům učitelství k orientaci v nárocích na kvalitu výuky na ZŠ/SŠ, k posuzování stavu a monitorování pokroku svých profesních kompetencí. V neposlední řadě Standard pomáhá utvářet sdílené porozumění tomu, co je to kvalita výuky v komunitě budoucích a stávajících učitelů a sjednocovat tak aktéry podílející se na pregraduální přípravě budoucích učitelů.

Anglicky

The purpose of the Standard is to describe the expert knowledge of primary and secondary school teachers, and the academic staff of the Faculty of Education about what is well-prepared implemented and assessed teaching. The Standard is primarily used by student teachers for orientation in the demands of of the quality of teaching at primary and secondary schools, for assessing and monitoring the progress of their professional competencies. Last but not least, the Standard helps to create a shared understanding of the teaching quality in the community of prospective and current teachers, thus bringing together actors involved in undergraduate training of pre-service teachers.