VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK. Digital literacy and its development at secondary vocational schools. R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich., 2020, roč. 2020, č. 18, s. 180-186. ISSN 2313-1640.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digital literacy and its development at secondary vocational schools
Autoři VÁLEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2020, 2313-1640.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00115963
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Educational research; Digital literacy; Digital teaching materials
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 21. 1. 2021 14:08.
Anotace
The changes in the labour market that occur in connection with the digitization of many disciplines also impose new requirements on changing the approach to education in general. The revision and updating of curriculum documents in the Czech (not only) education system tries to respond to these changes. The paper focuses on the possibilities of contributing to the development of digital literacy of students in secondary vocational education (ISCED 97 - 3A and 3C) in specific educational areas, cross-cutting themes and key competences. We are talking about Math, Foreign language, Physics, Chemistry, ICT. The main objective of the FEP adjustment is the organic implementation of digital literacy as an integral part of student education. At the same time, the ability to use digital technologies creatively, safely and critically must be given to students. The creation of digital teaching materials by teachers themselves plays a very significant role in contemporary education. We will therefore focus on teachers' perception of the concept of digital literacy and whether and how teachers perceive the difference between Digitalization and Digital Literacy.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2019, interní kód MUNázev: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 20:23