VOREL, David a Petr SLÁDEK. Lifelong learning in the context of professional competence requirements. R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich., 2020, roč. 2020, č. 18, s. 187-191. ISSN 2313-1640.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lifelong learning in the context of professional competence requirements
Autoři VOREL, David (203 Česká republika) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2020, 2313-1640.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00115966
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Lifelong learning; Competence requirements; Employer
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 7. 4. 2021 09:54.
Anotace
Lifelong learning is an essential part of everyone’s professional life. One of the ways to equip employees with the required professional competencies is through professional training. However, vocational training must be based on the needs of companies and institutions, the requirements of executives and must be based on existing professional competencies of the staff.High-quality and well-timed training in the organization will enable better mastering of the newly required competencies. Vocational training must prepare employees for the changes that each sector is bringing in the development. The article deals with the issue of creating professional education with an emphasis on its effectiveness in shaping the professional skills of workers.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2019, interní kód MUNázev: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 15:30