ZELNÍČKOVÁ, Helena a Petr SLÁDEK. Development of Psychosocial Skills of Teachers. R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education. Baden: Pädagogische Hochschule Niederösterreich., 2020, roč. 2020, č. 18, s. 197-204. ISSN 2313-1640.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Development of Psychosocial Skills of Teachers
Autoři ZELNÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2020, 2313-1640.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00115967
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Competencies; Psychosocial skills; Teaching process
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 7. 4. 2021 09:53.
Anotace
The modern vocational school hasto react flexibly to market demands which leads to high expectations from teachers.Todaycompanies demand not only professionally trainedworkers, but workers who are able towork in a team, solveconflict situations and create positive workplace atmosphere.Teachers must therefore develop not only the cognitive component of the students'personality, but also theiraffective component. Teachers mustimplement theteaching methods that train students to cooperate among themselves, to find solutions in critical or conflict situations and to respect others.Competences that are focused on developing the students' emotional intelligence and fundamentally contributing to the climate of the classroom must be sensitively integrated into the teaching process.The article deals with the question aboutcompetences which develop the affective component are necessaryandmustbemastered by future teachers and what methods of teaching should be chosen fortheeducation of students atsecondary vocational schools
Návaznosti
MUNI/A/1028/2019, interní kód MUNázev: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 20:38