e 2019

Komunikace osob s duálním smyslovým postižením. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Komunikace osob s duálním smyslovým postižením. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Název česky

Komunikace osob s duálním smyslovým postižením. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Název anglicky

Communication of the persons with dual sensory disability. Methodical texts for the MUNI 4.0 project

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 33 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-9620-2

Klíčová slova česky

hluchoslepota, komunikační přístupy, možnosti edukace, odborná péče

Klíčová slova anglicky

deafblindness, communication approach, possibilities of education, professional care

Štítky

Změněno: 17. 7. 2020 13:29, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Předložený studijní text si klade za cíl přiblížit čtenářům základní pojmy týkající se problematiky hluchoslepoty. Souběžné postižení sluchu a zraku bývá všeobecně považováno za jedno z nejzávažnějších kombinovaných postižení člověka. Text je rozdělen na tři části, které na sebe obsahově navazují. V první kapitole je popsána základní charakteristika osob s duálním smyslovým postižením a přiblíženy jsou příčiny vzniku hluchoslepoty. V kapitole druhé je pojednáno o komunikačních systémech a přiblížena pravidla pro komunikaci s lidmi se současným postižením sluchu a zraku. Kapitola třetí je věnována možnostem vzdělávání a péče o osoby s hluchoslepotou.

Anglicky

The aim of the given text is to introduce elementary concept concerning the topic of deafblindness. Dual hearing and visual impairment is considered to be one of the most serious combined disability in general. The text is divided into three parts that relate to one other. The first chapter content is basic characteristic of the person with dual sensory disability and there are also included causes of the deafblindness. In the second chapter student will become familiar about communication systems as well as communication strategies in people with hearing and visual impairment. The third chapter is devoted to the possibilities in the education process and care about clients with deafblindness.