C 2019

Paměť a místa olomouckého biskupa Karla

KROUPA, Jiří

Základní údaje

Originální název

Paměť a místa olomouckého biskupa Karla

Název anglicky

The Memory and Places of Karl, Bishop of Olomouc

Autoři

KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Olomouc, Karel z Lichtensteinu-Castelcorna (1624-1695) : Místa biskupovy paměti, od s. 35-42, 8 s. 2019

Nakladatel

Muzeum umění v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00116052

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-88103-55-4

Klíčová slova česky

Karel z Lichtensteinu-Castelcorna; místa paměti

Klíčová slova anglicky

Karl von Lichtenstein-Castelcorno; the places of memory

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2021 09:51, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Prolegomena ke kolektivní monografii o místech paměti biskupa Karla z Lichtensteinu-Castelcorna (1624-1695) uvažují nad otázkou, čí a jakou památku nám zachovávají umělecká díla? V době barokní lze v „místech biskupovy paměti“ nalézat úsilí o reprezentaci olomouckého biskupství na jedné straně a snahu po evokaci biskupovy památky na straně druhé. Možným klíčem pro pochopení biskupových aktivit jsou myšlenky biskupova současníka, knížete Karla Eusebia z Liechtensteina o architektuře jako prostředku pro živé a názorné dějiny a o vztahu paměť neviditelného (osobnostních skutků) a viditelného (realizovaných uměleckých dílech).

Anglicky

Prolegomena to the collective monograph about the places of memory of Bishop Karl von Lichtenstein-Castelcorno (1624-1695) consider the question of whose and what monument works of art us preserve? In the Baroque period, in the "places of the bishop's memory" one can find efforts to represent the Olomouc diocese on the one hand and an effort to evoke the bishop's memory on the other. The ideas of the bishop's contemporary, Prince Karl Eusebius of Liechtenstein, are a possible key to understanding the bishop's activities. Prince tells about architecture as a means of living and visual history and the relationship between the memory of the invisible (personal deeds) and the visible (realized works of art).