2019
Paměť a místa olomouckého biskupa Karla
KROUPA, JiříZákladní údaje
Originální název
Paměť a místa olomouckého biskupa Karla
Název anglicky
The Memory and Places of Karl, Bishop of Olomouc
Autoři
KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První. Olomouc, Karel z Lichtensteinu-Castelcorna (1624-1695) : Místa biskupovy paměti, od s. 35-42, 8 s. 2019
Nakladatel
Muzeum umění v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00116052
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-88103-55-4
Klíčová slova česky
Karel z Lichtensteinu-Castelcorna; místa paměti
Klíčová slova anglicky
Karl von Lichtenstein-Castelcorno; the places of memory
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2021 09:51, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
V originále
Prolegomena ke kolektivní monografii o místech paměti biskupa Karla z Lichtensteinu-Castelcorna (1624-1695) uvažují nad otázkou, čí a jakou památku nám zachovávají umělecká díla? V době barokní lze v „místech biskupovy paměti“ nalézat úsilí o reprezentaci olomouckého biskupství na jedné straně a snahu po evokaci biskupovy památky na straně druhé. Možným klíčem pro pochopení biskupových aktivit jsou myšlenky biskupova současníka, knížete Karla Eusebia z Liechtensteina o architektuře jako prostředku pro živé a názorné dějiny a o vztahu paměť neviditelného (osobnostních skutků) a viditelného (realizovaných uměleckých dílech).
Anglicky
Prolegomena to the collective monograph about the places of memory of Bishop Karl von Lichtenstein-Castelcorno (1624-1695) consider the question of whose and what monument works of art us preserve? In the Baroque period, in the "places of the bishop's memory" one can find efforts to represent the Olomouc diocese on the one hand and an effort to evoke the bishop's memory on the other. The ideas of the bishop's contemporary, Prince Karl Eusebius of Liechtenstein, are a possible key to understanding the bishop's activities. Prince tells about architecture as a means of living and visual history and the relationship between the memory of the invisible (personal deeds) and the visible (realized works of art).