C 2019

Biskup jako patron a rádce (úvod)

KROUPA, Jiří

Základní údaje

Originální název

Biskup jako patron a rádce (úvod)

Název anglicky

The Bishop as a Patron and Advisor (Introduction)

Autoři

KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Olomouc, Karel z Lichtensteinu-Castelcorna (1624-1695) : Místa biskupovy paměti, od s. 381-391, 11 s. 2019

Nakladatel

Muzeum umění v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00116055

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-88103-55-4

Klíčová slova česky

Karel z Lichtensteinu-Castelcorna; patron umělecké tvorby

Klíčová slova anglicky

Karl von Lichtenstein-Castelcorno; the patron of art

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 4. 2021 12:42, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Uvedení do třetí části kolektivní monografie biskupa Karla z Lichtensteinu-Castelcorna (1624-1695) se zabývá různě motivovanými vstupy biskupa do stavebního podnikání na Moravě druhé poloviny 17. století. Stručně představuje jeho „rady“ klášterním stavebníkům (Svatý Kopeček, chrám v Zábrdovice, dominikáni v Olomouci), ukazuje význam biskupova „estetického společenství“ na konstituování jeho osobního vkusu, a konečně připomíná méně známé ohlasy biskupova uměleckého mecenášství v jeho rodinném a blízkém, přátelském okolí.

Anglicky

The introduction to the third part of the collective monograph of Bishop Karl von Lichtenstein-Castelcorno (1624-1695) deals with the variously motivated entries of the bishop into the construction business in Moravia in the second half of the 17th century. Author briefly presents bishops "advice" to monastic builders (Svatý Kopeček, church in Zábrdovice, Dominicans in Olomouc), shows the importance of the bishop's "aesthetic community" in constituting his personal taste, and finally recalls the lesser-known responses of the bishop's artistic patronage in his family and close, friendly surroundings.