J 2020

Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review

PLCH, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review

Autoři

PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Medical Science Educator, Německo, Springer Nature, 2020, 2156-8650

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00116100

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000624447600062

Klíčová slova anglicky

technology enhanced learning; medical education; perception

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 13:47, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.

Návaznosti

MUNI/A/1047/2019, interní kód MU
Název: Učení v různých kontextech
Investor: Masarykova univerzita, Učení v různých kontextech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty