2020
Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review
PLCH, LukášZákladní údaje
Originální název
Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review
Autoři
PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Medical Science Educator, Německo, Springer Nature, 2020, 2156-8650
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00116100
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000624447600062
Klíčová slova anglicky
technology enhanced learning; medical education; perception
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 13:47, Mgr. Igor Hlaváč
Anotace
V originále
This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.
Návaznosti
MUNI/A/1047/2019, interní kód MU |
|