2019
Sexualita a škola: Utéct před tím nelze
JARKOVSKÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Sexualita a škola: Utéct před tím nelze
Název česky
Sexualita a škola: Utéct před tím nelze
Název anglicky
Sexuality and school: You can not hide from it
Autoři
Vydání
Praha, od s. 14-17, 4 s. 2019
Nakladatel
SPRSV
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-905696-9-0
Klíčová slova česky
sexualita; škola; aexuální výchova; sexuální obtěžování; supervize
Klíčová slova anglicky
sexuality; school; sex education; sexual harrasment; supervize
Změněno: 6. 8. 2020 12:03, doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
V originále
Sexualita jakoby do školy nepatří. Sexualita je něčím, co má zůstat mimo školní budovu. Avšak sexualita je neoddělitelnou součástí vzdělávání. Sexualitu nelze vygumovat zeživota lidského ani zeživota školního. Pro školní management, učitele a učitelky je mnohem lepší být si toho vědomi a aktivně s tímto tématem pracovat, než předstírat, že instituce školy je institucí prostou sexuálních aspektů. Příspěvek na příkladu několika pedagogických situací ukazuje, jak je možné k tématu přistoupit.
Česky
Sexualita jakoby do školy nepatří. Sexualita je něčím, co má zůstat mimo školní budovu. Avšak sexualita je neoddělitelnou součástí vzdělávání. Sexualitu nelze vygumovat zeživota lidského ani zeživota školního. Pro školní management, učitele a učitelky je mnohem lepší být si toho vědomi a aktivně s tímto tématem pracovat, než předstírat, že instituce školy je institucí prostou sexuálních aspektů. Příspěvek na příkladu několika pedagogických situací ukazuje, jak je možné k tématu přistoupit.
Anglicky
Sexuality is often believed not to be part of education. Sexuality is something that should stay out of the school building. No matter how much some people wish this would be true, sexuality is part of education, it can not be removed from school life. School management and teachers should be aware of that and should actively work with this issue rather than pretend the institution of school is sex free space. The paper presents several pedagogical situations and how the issue can be addressed.