2020
Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků
LESŇÁK, Slavomír, Petr JEMELKA, Svatopluk NOVÁK, Radim ŠTĚRBA, Viliam ZÁTHURECKÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků
Název česky
Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků
Název anglicky
The Development of Social, Personal, and Civic Competency for Teachers and Students
Autoři
LESŇÁK, Slavomír (703 Slovensko, garant, domácí), Petr JEMELKA (203 Česká republika, domácí), Svatopluk NOVÁK (203 Česká republika, domácí), Radim ŠTĚRBA (203 Česká republika, domácí), Viliam ZÁTHURECKÝ (203 Česká republika, domácí), Michal ŠKERLE (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan KRÁSA (203 Česká republika, domácí), Jan ŠŤÁVA (203 Česká republika, domácí), Karel ČERVENKA (203 Česká republika, domácí), Pavel SOMOGYI (203 Česká republika), Klára LEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Adéla OTHOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 123 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00116249
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9612-7
Klíčová slova česky
kompetence; rozvoj; učitel; hodnocení; student
Klíčová slova anglicky
competency; development; teacher; evaluation; student
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2021 11:33, Dana Nesnídalová
V originále
Publikace přináší výsledky tříleté spolupráce didaktiků, specialistů a učitelů a integrovaného výzkumu v rámci projektu Vzdělávání 2.0. Autoři reflektují pojetí klíčových kompetencí v ČR od jejich zavedení po současnost a analyzují problémy jejich uplatňování ve školní praxi. Publikace navrhuje více nástrojů k rozvoji personálních, sociálních a občanských kompetencí u žáků základních a středních škol, studentů učitelství i samotných učitelů základních a středních škol, které kolektiv autorů vyvinul ve tříleté pravidelné spolupráci s učiteli základních a středních škol ve společenství praxe. Pomůcky a návrhy byly ověřeny v přímé školní praxi, na jejímž základě byly reflektovány a vylepšovány. Publikace rovněž přináší nové pojetí občanské oborové kompetence, kterou doplňuje vágní občanskou klíčovou kompetenci. V závěru publikace předkládáme vybrané návrhy studentů učitelství i samotných učitelů k dalšímu rozvoji klíčových kompetencí ve výuce, které vznikly v rámci zkoumání přístupů a chápání klíčových kompetencí u učitelů a studentů učitelství.
Anglicky
The publication follows the outcomes of the 3–year cooperation between didactics, specialists and teachers and also the conclusion of the integrated research within the project Vzdělávání 2.0. The authors reflect the understanding of the key competencies in the Czech Republic from their foundation till present. They also analyse the issues of their usage in practice. The work proposes multiple tools intended for the development of personal, social and civic competencies of students grammar schools, high schools, universities and teacher themselves (as well). These tools were invented by the collective of authors within the 3–year cooperation with grammar and high school teachers. The tools and proposals were verified directly in practice, and based on the feedback were upgrated. The publication also brings a new perception of the civic subject competence with enriches the existant vague civic key competence. Finally, the work contains the selected concepts regarding the further enhancement of developing the key competencies proposed by the pedagogical students and teachers.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000662, interní kód MU |
|