Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1676321, author = {Pížová, Kristýna and Punová, Monika}, article_location = {Jihlava}, article_number = {2}, keywords = {pedagogue; primary school; OSPOD; social worker; cooperation; perception}, language = {cze}, issn = {2464-7551}, journal = {Logos Polytechnikos}, title = {Spolupráce mezi základní školou a OSPOD z pohledu učitelů a sociálních pracovníků}, url = {https://www.vspj.cz/soubory/download/id/7874}, volume = {11}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1676321 AU - Pížová, Kristýna - Punová, Monika PY - 2020 TI - Spolupráce mezi základní školou a OSPOD z pohledu učitelů a sociálních pracovníků JF - Logos Polytechnikos VL - 11 IS - 2 SP - 5-19 EP - 5-19 PB - Vysoká škola polytechnická SN - 24647551 KW - pedagogue KW - primary school KW - OSPOD KW - social worker KW - cooperation KW - perception UR - https://www.vspj.cz/soubory/download/id/7874 N2 - Empirická stať se zaměřuje na spolupráci mezi OSPOD a základní školou a jejím cílem je odpovědět hlavní výzkumnou otázku „Jak pedagogové základních škol a pracovníci OSPOD vnímají vzájemnou spolupráci?“ Toto vnímání je nahlíženo skrze prototypy a stereotypy participantů. Výzkum byl realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů se 4 pedagogy ZŠ a 5 pracovníky OSPOD. Ukázalo se, že pedagogové tápou při naplňování výchovné role u dětí, které mají problémy v sociální oblasti, což se mj. projevuje v tom, že nenavazují spolupráci s OSPOD a neznají jeho roli při řešení obtížné situace dítěte. Pracovníci OSPOD vnímali spolupráci jako uspokojivou a zdůrazňovali stesk nad nízkou prestiží své profese oproti učitelům. Ukázalo se, že zástupci obou profesí by uvítali prohloubení spolupráce, což podporuje myšlenku etablování školní sociální práce do českého prostředí. ER -
PÍŽOVÁ, Kristýna a Monika PUNOVÁ. Spolupráce mezi základní školou a OSPOD z pohledu učitelů a sociálních pracovníků. \textit{Logos Polytechnikos}. Jihlava: Vysoká škola polytechnická, 2020, roč.~11, č.~2, s.~5-19. ISSN~2464-7551.
|