J 2021

Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project

VAĎUROVÁ, Helena a Lenka SLEPIČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project

Název česky

Global Storylines jako způsob práce s rozmanitostí ve třídě a na světě: Zkušenosti z českého pilotního projektu

Autoři

VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Educational Forum, Routledge Taylor & Francis, 2021, 0013-1725

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00120686

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

global storylines; rozmanitost, drama ve vyučování, participativní výuka; České primární školy; globální vzdělávání; inkluzivní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

global storylines; diversity; educational drama; participatory teaching; Czech primary schools; global education; inclusive education

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2022 15:20, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This paper describes the process of implementing the Global Storylines (GSL) approach in Czech primary schools by looking at the data (interviews, participatory observations, written teachers’ reflections) collected from 12 primary schools. It attempts to analyze the main effects of GSL on pupils, teachers, and the class as a whole and demonstrates how the GSL approach contributes significantly to the understanding of diversity, development of self-confidence, mutual respect, empathy, and the ability to cooperate.

Česky

Tento text představuje implementaci přístupu Global Storylines (GSL) v primárních školách v Česku prostřednictvím dat (rozhovory, participativní pozorování, písemné reflexe učitelů) z 12 základních škol. Analyzuje hlavní dopady GSL na žáky, učitele a třídní kolektiv. Text dále ukazuje, jakým způsobem přístup GSL přispívá k porozumění rozmanitosti, rozvoji sebevědomí, vzájemného respektu, empatie a schopnosti spolupracovat.