2021
Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project
VAĎUROVÁ, Helena a Lenka SLEPIČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project
Název česky
Global Storylines jako způsob práce s rozmanitostí ve třídě a na světě: Zkušenosti z českého pilotního projektu
Autoři
VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Educational Forum, Routledge Taylor & Francis, 2021, 0013-1725
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00120686
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
global storylines; rozmanitost, drama ve vyučování, participativní výuka; České primární školy; globální vzdělávání; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
global storylines; diversity; educational drama; participatory teaching; Czech primary schools; global education; inclusive education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2022 15:20, Dana Nesnídalová
V originále
This paper describes the process of implementing the Global Storylines (GSL) approach in Czech primary schools by looking at the data (interviews, participatory observations, written teachers’ reflections) collected from 12 primary schools. It attempts to analyze the main effects of GSL on pupils, teachers, and the class as a whole and demonstrates how the GSL approach contributes significantly to the understanding of diversity, development of self-confidence, mutual respect, empathy, and the ability to cooperate.
Česky
Tento text představuje implementaci přístupu Global Storylines (GSL) v primárních školách v Česku prostřednictvím dat (rozhovory, participativní pozorování, písemné reflexe učitelů) z 12 základních škol. Analyzuje hlavní dopady GSL na žáky, učitele a třídní kolektiv. Text dále ukazuje, jakým způsobem přístup GSL přispívá k porozumění rozmanitosti, rozvoji sebevědomí, vzájemného respektu, empatie a schopnosti spolupracovat.