2020
Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre
CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre
Název česky
Na vlnách autonomie: Sdílení dobré praxe mezi jazykovými poradci v Centru jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě
Autoři
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Joseph LENNON (840 Spojené státy), Anjuli PANDAVAR (826 Velká Británie a Severní Irsko), Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ (203 Česká republika), Eva RUDOLFOVÁ (203 Česká republika) a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Hong Kong, Navigating Foreign Language Learner Autonomy, od s. 38-103, 66 s. Autonomous Language Learning Series, 2020
Nakladatel
Candlin & Mynard ePublishing Limited
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Hongkong
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/20:00116328
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
978-0-463-56990-0
Klíčová slova česky
English Autonomously; language advisor; councelling sessions
Klíčová slova anglicky
English Autonomously; language advisor; councelling sessions
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 20. 4. 2021 21:43, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper, inspired by the questions in David Little’s introduction, was written by a team of six teachers who work as language advisors, or “counsellors,” in the English Autonomously course at the Language Centre at Masaryk University (MU), Brno, Czech Republic. The text emerged from informal conversations among the team members about our counselling work: how we do it; what it means to our students and us; and how we might do it better. Over the course of several months, we turned these discussions into a more formal conversation. We agreed on six questions as an axis for the discussion. Each section of the conversation below begins with one of these questions. After each question, there is a short reflective task for you, the reader, which is modelled on the exercises we suggest to students before and after their counselling sessions (here we’ve adapted the language of these tasks so that they are aimed more at teachers and advisors). Then, we offer our responses to the initial question, and our responses to each other’s answers. At the end of each section, there is a summary of the most important points raised. Finally, at the end of the article, there is another list of questions, this time looking forward to where we might take the conversation next – not only among ourselves, but with our readers too.