HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů. Marginalia Historica. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2019, roč. 10, č. 1, s. 65-91. ISSN 1804-5367.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů
Název anglicky Great Figures of the French Revolution Creating and Reading Iconic Texts Using Live Pictures
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Marginalia Historica, Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2019, 1804-5367.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00116385
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Velká francouzská revoluce; živé obrazy; dramatizace; historické vědomí
Klíčová slova anglicky French Revolution; Live pictures; Theater in education; Historical awareness
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 14. 5. 2021 10:47.
Anotace
Studie přináší didaktickou analýzu výukových situací, které byly zaznamenány při realizaci výukového tématu Velká francouzská revoluce. Ústředním didaktickým postupem byla metoda živých obrazů, kterou chápeme jako variantu dramatizace. Výukové situace byly posuzovány skrze metodiku 3A (anotace, analýza a alterace výukové situace) a za použití relevantních historických pramenů. Studie ukazuje, jak lze prací s historickými prameny v propojení s vhodnými didaktickými prostředky budovat historické vědomí žáků.
Anotace anglicky
The article presents a didactic analysis of classroom situations recorded while teaching the topic of the French Revolution. E teaching aid in question was the method of live pictures which is to be understood as a theater performance of sorts. Individual classroom situations were assessed using the 3A methodology (annotation, analyses, alteration) and relevant historical sources. E-article shows how using historical sources together with appropriate didactic methods contributes to creating historical awareness of pupils.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 12:23