2020
Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin
GACHALLOVÁ, Natália a Marie OKÁČOVÁZákladní údaje
Originální název
Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin
Název česky
Verba movent, exempla trahunt: kontextové učení v kurzech lékařské latiny
Autoři
Vydání
Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners, 2020
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
kontextové učení; lingua franca; jazyk pro specifické účely; lékařská latina
Klíčová slova anglicky
context-based learning; lingua franca; language for specific purposes; medical Latin
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 28. 4. 2021 15:24, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
The paper examines the importance of context-based learning in courses of medical Latin for multilingual study groups. It shows that, once implemented, this approach significantly increases learners’ understanding and motivation to study. The employment of real-life clinical cases (including, for example, authentic x-rays, patients’ anamneses, and other illustrative materials) quite naturally makes the learning process more efficient and engaging.
Česky
Příspěvek se věnuje významu kontextového učení pro výuku lékařské latiny, zejm. v mnohojazyčných skupinách studentů, a ukazuje, že tento přístup výrazně zvyšuje jejich pochopení a motivaci ke studiu. Využití reálných klinických případů (včetně autentických rentgenových snímků, lékařských anamnéz a dalších ilustrativních materiálů) činí výukový proces efektivnějším a zajímavějším.