k 2020

Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin

GACHALLOVÁ, Natália a Marie OKÁČOVÁ

Základní údaje

Originální název

Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin

Název česky

Verba movent, exempla trahunt: kontextové učení v kurzech lékařské latiny

Vydání

Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners, 2020

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

kontextové učení; lingua franca; jazyk pro specifické účely; lékařská latina

Klíčová slova anglicky

context-based learning; lingua franca; language for specific purposes; medical Latin

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 4. 2021 15:24, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper examines the importance of context-based learning in courses of medical Latin for multilingual study groups. It shows that, once implemented, this approach significantly increases learners’ understanding and motivation to study. The employment of real-life clinical cases (including, for example, authentic x-rays, patients’ anamneses, and other illustrative materials) quite naturally makes the learning process more efficient and engaging.

Česky

Příspěvek se věnuje významu kontextového učení pro výuku lékařské latiny, zejm. v mnohojazyčných skupinách studentů, a ukazuje, že tento přístup výrazně zvyšuje jejich pochopení a motivaci ke studiu. Využití reálných klinických případů (včetně autentických rentgenových snímků, lékařských anamnéz a dalších ilustrativních materiálů) činí výukový proces efektivnějším a zajímavějším.