KLAPALOVÁ, Alena, Michal PLAČEK, Radoslav ŠKAPA a Gabriela VACEKOVÁ. Pain points and challenges of cores return management among German and French automotive aftermarket companies. European Journal of International Management. Geneva: INDERSCIENCE ENTERPRISES LTD, 2024, roč. 23, č. 1, s. 158-179, 12 s. ISSN 1751-6757. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1504/EJIM.2024.138407.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pain points and challenges of cores return management among German and French automotive aftermarket companies
Autoři KLAPALOVÁ, Alena, Michal PLAČEK, Radoslav ŠKAPA a Gabriela VACEKOVÁ.
Vydání European Journal of International Management, Geneva, INDERSCIENCE ENTERPRISES LTD, 2024, 1751-6757.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.800 v roce 2022
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1504/EJIM.2024.138407
UT WoS 001214311900006
Klíčová slova anglicky core return management; automotive aftermarket; intermediaries; pain points; challenges; circular economy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Alžběta Karolyiová, učo 217202. Změněno: 5. 6. 2024 09:57.
Anotace
In recent years, increasing attention has been paid to the circular economy, including the automotive industry. Although core return management for remanufacturing processes has a long tradition in the automotive aftermarket, the circular economy has intensified the effort to improve sustainable practices in this market. The automotive aftermarket is very complex, and intermediaries play the dominant role in the process of core returns. However, most existing research on core return management is focused on the experience of manufacturers and remanufacturers; the practices and views of the intermediaries are almost unknown. This article presents findings from an exploratory study addressing the experiences and perceptions of market trends and their impact on the core return management of 18 French and German spare parts dealers and core brokers. The results provide new knowledge and offer novel insights into the challenges that should be addressed in the automotive aftermarket path towards the circular economy
Návaznosti
776577, interní kód MUNázev: Resource-efficient Circular Product-Service Systems (Akronym: ReCiPSS)
Investor: Evropská unie, Resource-efficient Circular Product-Service Systems, Leadership in enabling and industrial technologies (LEIT) (Industrial Leadership)
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 13:50