2020
Výkonnost podniku v kontextu spokojenosti zákazníka, zpětných toků, kvality, inovací a znalostí
KLAPALOVÁ, Alena, Petr SUCHÁNEK a Radoslav ŠKAPAZákladní údaje
Originální název
Výkonnost podniku v kontextu spokojenosti zákazníka, zpětných toků, kvality, inovací a znalostí
Název anglicky
Business performance in the context of customer satisfaction, backflows, quality, innovations and knowledges
Autoři
KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, domácí), Petr SUCHÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 128 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/20:00114317
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-9647-9
Klíčová slova česky
výkonnost podniku; spokojenost zákazníka; zpětné toky; kvalita; inovace; znalosti
Klíčová slova anglicky
business performance; customer satisfaction; backflows; quality; innovations; knowledges
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2020 13:25, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Předmětem publikace je výzkum spokojenosti zákazníka a jejich souvislostí s výkonností podniků, kvalitou (produktu i řízení podniku), inovacemi a znalostmi. Hlavním cílem publikace je analýza vzájemných vztahů výše uvedených faktorů včetně jejich systemizace a to na základě empirických zjištění v podnicích napříč odvětvími v ČR. V literatuře se lze setkat s parciální analýzou těchto faktorů, přičemž komplexní analýza zatím chybí. To je způsobeno tím, že je tato problematika velmi obsáhlá, zahrnující zpětné vazby mezi uvedenými oblastmi. Standardně je zkoumán vztah spokojenosti zákazníka a kvality produktu nebo spokojenosti zákazníka a výkonnosti podniku, ale v podstatě neexistuje výzkum, který by se zabýval komplexní analýzou. Uvedené faktory však spolu souvisí a pochopení jejich vztahů je klíčové pro efektivní řízení podniku a dosahování požadované výkonnosti. Publikace zachycuje teoretický rozbor těchto vztahů a diskutuje je s výsledky analýzy primárních dat z českých podniků. Smyslem je objasnit, nakolik vazby předpokládané literaturou mají, nebo nemají odraz v českém prostředí a dále, jakým způsobem a jak moc ovlivňují subjektivní a objektivní výkonnost podniků.
Anglicky
The monography presents the outcomes of research focusing on customer satisfaction and its connection with company performance, quality (product and company's management), innovation and knowledge. The main goal was to analyze the interrelationships of the above factors, including their systematization based on empirical findings in companies across industries in the Czech Republic. A partial analysis of these factors can be found in the literature, while a more holistic approach is still missing. It is because the topic is very complex and extensive, involving feedbacks among these areas. By default, the relationship between customer satisfaction and product quality is examined, or the relationship between customer satisfaction and company performance; however, there is virtually no research that deals with more comprehensive analysis. The problem is that these factors are interrelated, and understanding their relationships is essential to effective business management and performance. The publication captures a theoretical analysis of these relationships and discusses it with the analytical results of primary data from Czech companies. The purpose here is to clarify to what extent the connections and relationships assumed in the literature have or do not have a reflection in the Czech environment and further how and how much they influence the subjective and objective performance of companies.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaV |
|