NEKARDOVÁ, Barbora. Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje (University Teachers and Their Reflections on Their Pedagogical Development). LIFELONG LEARNING - CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Mendelova univerzita v Brně, 2020, vol. 10, Number 2, 2020, p. 209-229. ISSN 1804-526X. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1679600, author = {Nekardová, Barbora}, article_number = {Number 2, 2020}, keywords = {university teachers; professional development; competences}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {LIFELONG LEARNING - CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ}, title = {Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje}, url = {https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201002209.pdf}, volume = {10}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1679600 AU - Nekardová, Barbora PY - 2020 TI - Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje JF - LIFELONG LEARNING - CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VL - 10 IS - Number 2, 2020 SP - 209-229 EP - 209-229 PB - Mendelova univerzita v Brně SN - 1804526X KW - university teachers KW - professional development KW - competences UR - https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201002209.pdf L2 - https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201002209.pdf N2 - V tomto příspěvku se zabývám otázkou, jak vysokoškolští učitelé vnímají a hodnotí svůj pedagogický rozvoj. Vycházím z kvalitativní analýzy 9 hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z různých fakult Masarykovy univerzity, kteří se zúčastnili vzdělávacího dvousemestrálního programu organizovaného univerzitou a zaměřeného na zvyšování pedagogických kompetencí. Respondenti upozorňují na nedostatečné možnosti vzdělávání na podporu pedagogických kompetencí, přičemž u sebe identifikují oblasti, v nichž by se rádi rozvíjeli. To je také důvod, proč se přihlásili do tohoto programu. V něm učitelé nejlépe hodnotí nikoli intenzivní prezenční kurz vedený zkušenými lektory, nýbrž spolupráci s mentorem, kterého si sami vybrali z řad svých kolegů. Uvedené nálezy v článku diskutuji v kontextu současných snah vysokoškolských institucí o dosahování excelence ve výuce. ER -
NEKARDOVÁ, Barbora. Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje (University Teachers and Their Reflections on Their Pedagogical Development). \textit{LIFELONG LEARNING - CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ}. Mendelova univerzita v Brně, 2020, vol.~10, Number 2, 2020, p.~209-229. ISSN~1804-526X.
|